Sukcesy naszych absolwentów

Studia na kierunku kosmetologia i fizjoterapia stwarzają ogromne możliwości rozwoju zawodowego. Nasi absolwenci podejmują pracę w renomowanych firmach i gabinetach kosmetologicznych, kosmetycznych, fizjoterapeutycznych, laboratoriach, ośrodkach SPA, Wellnes&SPA, zakładach odnowy biologicznej. Prowadzą własne gabinety kosmetyczne czy rehabilitacyjne, zajmują się dystrybucją luksusowych kosmetyków, współpracują z gabinetami lekarskimi, firmami medycznymi, uzdrowiskami.

Wszystkich absolwentów, którzy po zakończeniu edukacji na naszej Uczelni osiągnęli sukces, spełniają się zawodowo, bądź prowadza własną firmę, zapraszamy do podzielenia się swoją historią zawodowej kariery.

Poniżej prezentujemy sylwetki absolwentów, którzy realizują się zawodowo, zgodnie z profilem wykształcenia, realizują swoje pasje, czy po prostu spełniają swoje marzenia. Takie przykłady są być może najlepszym świadectwem tego, czy i w jakim stopniu przydatne są nasze studia, jak wpływają na rozwój i życiowe wybory absolwentów, ich zawodowy potencjał i perspektywy. Mamy również nadzieję, że będą też znakomitą motywacją dla naszych studentów.

 

MONIKA TOMCZYK-SZMERDT

Centrum Kosmetologii Sfera Urody w Częstochowie

Magister kosmetologii, właścicielka Centrum Kosmetologii Sfera Urody w Częstochowie. Po zakończeniu studiów w Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia kontynuowała naukę w Wyższej Szkole Zarządzania (pedagogika) oraz studia magisterskie z kosmetologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Mówi o sobie, że jest kosmetyczką z zamiłowania i kosmetologiem z wykształcenia. Ukończyła dotychczas ponad 100 kursów i szkoleń z tej dziedziny. Początkowo pracowała jako kosmetolog w przychodni dermatologicznej, a od 2006 roku prowadzi własną firmę. Jest instruktorem i wykładowcą w Centrum Nauki i Biznesu Żak oraz OKiB Sokrates.

Biuro Karier: Jaka jest Pani recepta na sukces?

Monika Tomczyk-Szmerdt: Traktowanie klientów holistycznie – współpracujemy z lekarzami, jesteśmy na bieżąco w nowościach, trendach. Klienci znajdują u nas wiedzę, wparcie i spokojną atmosferę. Pracujemy przede wszystkim na kwasach, mikrodermabrazji korundowej oraz IPL.

 

AGNIESZKA GOMOLIŃSKA

Agnieszka Gomolińska i Face & Body Institute

Magister kosmetologii, absolwentka Krakowskiej Szkoły Promocji Zdrowia oraz Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, dyrektor zarządzający Face&Body Institute. Ukończyła także Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od 9 lat trener kosmetyczny prowadzący szkolenia w dziedzinie kosmetologii, podstaw dermatologii, jak również makijażu. Współpracowała ze studentami Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego jako charakteryzator. Prowadziła warsztaty w firmie „Synteza – Szkolenia – Consulting”. Od 2000 roku była kosmetyczką firmową w Avon Cosmetics Polska. W 2007 roku piastowała stanowisko Redaktor Naczelnej miesięcznika Beauty Forum. Odbyła liczne szkolenia z zakresu kosmetyki profesjonalnej, medycyny estetycznej i anty-aging (w tym w Bijoux Medi-Spa w Londynie u dr Elisabeth Dancey) w zakresie peelingów, leczenia cellulitu i rozstępów, terapii falami radiowymi – Radiage, zastosowania urządzeń emitujących promieniowanie podczerwone – Titan, Beauty Light, masażu limfatycznego, wybielania zębów metodą Beyond White.

Biuro Karier: Co studia na KWSPZ wniosły do Pani kariery zawodowej?

Agnieszka Gomolińska: Bezcenny zasób wiedzy. Poprzez fakt odbywania zajęć ze sztabem doskonałych medyków zdołałam zapałać jeszcze większą miłością do medycyny i studiowania tej nauki. Najlepiej wspominam ciężkie zajęcia z anatomii, patofizjologii i dermatologii! Fakt uzupełnienia zajęć o te z zakresu medycyny „niekonwencjonalnej” pozwoliło spojrzeć na organizm z innej perspektywy, bardziej holistycznie. Kosmetyka to tylko szczyt wierzchołka dziedziny, która jest „zlepkiem” wiedzy medycznej, psychologicznej i tej z zakresu sztuki. Brak łączenia tych zasobów powoduje, że szereg tzw. specjalistów nie jest w stanie pomagać pacjentowi i ogranicza swoje możliwości działania. To wielki błąd i wielokrotnie pretekst do traktowania nas jako mniej wartościowych oraz odsuwanie od pewnych procedur zabiegowych.

BK: Czy doświadczenie współpracy z telewizją, mediami pomaga w działalności w Pani branży?

AG: Oczywiście bardzo pomaga. Tak jak na całym świecie dołączenie do środowiska „top” powoduje, że przestaje się być anonimowym, buduje się autorytet. Ludzie wierzą, że te osoby, które widzą w telewizji są najlepszymi z najlepszych. Ponadto zyskuje się rozgłos, a taki rodzaj reklamy jest wart krocie!

BK: Jakie cechy są najważniejsze dla odniesienia sukcesu?

AG: Przede wszystkim miłość do tego co się robi! Drugą bardzo ważną cechą jest komunikatywność i empatia, a trzecią umiejętność wyznaczania swojej drogi i konsekwentne nią podążanie.
Spotykam wiele osób, które chcą piastować stanowisko kosmetologa/kosmetyczki, a po pierwsze nie mają przygotowania merytorycznego, po drugie nie potrafią „oddawać siebie” w relacji z pacjentem i nie są prawdziwie zainteresowane drugim człowiekiem. Jestem przekonana, że takie osoby, w tym zawodzie nie dojdą za daleko.

 

AGNIESZKA RYMARCZYK

Agnieszka Rymarczyk

Agnieszka Rymarczyk i logo jej firmy

Po ukończeniu Krakowskiej Wyższej Szkoły Promocji Zdrowia na kierunku Kosmetologii kontynuowała studia magisterskie w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach na kierunku Turystyka i Rekreacja i specjalności Turystyka Uzdrowiskowa i Odnowa Biologiczna. Podniosła również swoje kwalifikacje z dziedziny dietetyki kończąc studia podyplomowe w Instytucie Żywności i Żywienia w Warszawie oraz Przygotowania Pedagogicznego  na Uniwersytecie Rzeszowskim. Wszystkie dotychczasowe doświadczenia w pracy dydaktycznej oraz w Gabinecie Kosmetycznym znajdującym się w centrum Nowego Targu, owocowały znakomitymi rezultatami w pracy oraz  w prowadzeniu własnej firmy  Sekrety Wellness. Uważa, że dziś wellness to znacznie więcej niż tylko fitness, to styl życia, który ma zapewnić dobre samopoczucie, doprowadzić do harmonii pomiędzy ciałem, duchem a umysłem.

Od wielu lat jest nauczycielem akademickim pracującym w KWSPZ oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Kosmetologów. Pełni również funkcję  Egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej nadającej tytuł technika usług kosmetycznych. Autorka licznych publikacji z dziedziny kosmetologii.

Biuro Karier: Za co Pani ceni studia na KWSPZ? W jaki sposób pomogły w dalszym kształceniu i karierze zawodowej?

Agnieszka Rymarczyk: Kosmetologia to mój świadomy wybór drogi zawodowej. Ale dzięki Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia stała się też moją pasją, którą teraz dzielę się ze swoimi klientami pracując w gabinecie oraz swoimi studentami na uczelni.

BK: Na co powinni zwracać uwagę kandydaci na studia na kierunku Kosmetologii przy wyborze uczelni?

AR: Ważne by kandydat zorientował się przed złożeniem dokumentów, co dana uczelnia mu proponuje, nie tylko w trakcie trwania studiów, ale również po ich ukończeniu. Powinien również zwrócić uwagę na ilość godzin zajęć teoretycznych i praktycznych.

Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia jest pierwszą uczelnią w Krakowie kształcącą w tym kierunku. Posiada wieloletnią tradycję, wysoki poziom kształcenia, profesjonalne i świetnie wyposażone sale dydaktyczne oraz do zajęć praktycznych. Już na samym początku edukacji zapewnia każdemu studentowi przybory potrzebne do pracy na zajęciach ćwiczeniowych. Poza tym, w trakcie trwania studiów daje możliwość uczestniczenia w szeregu rozmaitych szkoleń w ramach zajęć praktycznych oraz poza nimi z dziedziny kosmetologii, fizjoterapii. Najlepszym studentom proponuje szkolenia w kraju i za granicą jako nagrody za wyniki w nauce. KWSPZ to uczelnia z tradycjami, która kształci na wielu kierunkach oraz w różnym systemie. Absolwenci po ukończeniu studiów mają możliwość kontynuować edukację na innych kierunkach na KWSPZ – między innymi na studiach podyplomowych – Dietetyka, Najnowsze techniki w kosmetologii, czy Podologia. Absolwenci mają również możliwość kontynuować edukację na studiach magisterskich na wielu prestiżowych uczelniach np. Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Krakowska, Uniwersytet Pedagogiczny i innych.

BK: Co jest ważniejsze: umiejętności warsztatowe czy wiedza teoretyczna, szczególnie – medyczna?

AR:  Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia świetnie wypośrodkowała zależność między wiedzą teoretyczną, a umiejętnościami warsztatowymi. Zanim przystąpiłam do zajęć praktycznych przez pierwszy rok przyswoiłam wiedzę teoretyczną potrzebną na późniejszym etapie w praktyce. Dziękuję za to uczelni, gdyż na starcie edukacji pomogło to skupić mi się na nauce oraz ugruntować wiedzę, a w późniejszym etapie wykorzystać ją w zajęciach praktycznych oraz w pracy zawodowej.

 

MAŁGORZATA FURMANEK

Małgorzata Furmanek

Małgorzata Furmanek

Absolwentka Krakowskiej Wyższej Szkoły Promocji Zdrowia, licencjonowany kosmetolog. Posiada 15-letni staż pracy w gabinecie kosmetycznym. Jest instruktorem w krakowskich wyższych uczelniach zawodowych i niezależnym egzaminatorem.

Biuro Karier: Dlaczego warto wybrać zawód kosmetologa?

Małgorzata Furmanek: Zawód kosmetologa to odpowiedzialna, wymagająca wiedzy, zaangażowania i pasji praca. Ważnym elementem  wykonywania zawodu jest nieustanne dokształcanie się i rozwijanie swoich umiejętności. Równocześnie przynosi ona ogromną satysfakcje wynikającą ze świadomości, iż efektem wykonywanych w gabinecie czynności jest podniesienie jakości życia kobiet i mężczyzn. Poprawianie ich wyglądu przekłada się również na poprawę samopoczucia i podwyższenie samooceny.

BK: Jakie są perspektywy rozwoju tej branży?

MF: Perspektywy są olbrzymie. Wyzwania współczesnego stylu życia i społeczny nacisk na utrzymywanie atrakcyjnego wyglądu powodują szerokie zapotrzebowanie na wszelkie zabiegi kosmetyczne umożliwiające opóźnienie procesów starzenia się czy niwelowania skutków zbyt intensywnego trybu życia, cechującego obecne czasy.

 

DR N. MED. IZABELA ZAŁĘSKA-ŻYŁKA

Dyrektor Międzynarodowego Studium Policealnego „Dalkrak” oraz Dziekan Krakowskiej Wyższej Szkoły Promocji Zdrowia w latach 2011-2012. Po ukończeniu KWSPZ kontynuowała studia magisterskie na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Tytuł doktora nauk medycznych otrzymała na Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Od 11 lat  prowadzi Klinikę Młodości w Krakowie. Pełni również funkcję egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej nadającej tytuł technika usług kosmetycznych. Posiada duże doświadczenie w pracy wykładowcy, szkoleniowca oraz instruktora praktycznej nauki zawodu. Jest autorką licznych publikacji z dziedziny kosmetologii. Jako ekspert była wielokrotnie zapraszana do udziału w audycjach radiowych.

 

KATARZYNA KORDUS

Katarzyna Kordus

W Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia zdobyła dyplom licencjonowanego kosmetologa. Potem kontynuowała naukę na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Po zakończeniu studiów magisterskich prowadziła zajęcia z Kosmetologii Leczniczej na KWSPZ, a nieco później podjęła pracę naukową na Uniwersytecie Jagiellońskim w Zakładzie Dermatologii Doświadczalnej i Kosmetologii na Wydziale Farmaceutycznym. Jest doktorantką tego wydziału i autorką licznych publikacji z dziedziny kosmetologii, dermatologii i farmacji stosowanej. Równocześnie prowadzi własny gabinet kosmetologiczny i pełni funkcję  Egzaminatora w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.

Biuro Karier: Jakimi zagadnieniami zajmuje się Pani obecnie w swojej pracy naukowej?

Katarzyna Kordus: Moja praca naukowa obejmuje badania czynnościowe skóry, zagadnienia dowodów naukowych w kosmetologii, reakcji niepożądanych na kosmetyki,  ergonomii i bezpieczeństwa pracy w zakładzie kosmetologicznym oraz farmakoterapii alergicznych chorób skóry.

BK: W jaki sposób studia na KWSPZ pomogły w wyborze tej drogi zawodowej, czyli pracy naukowej?

KK: Studia licencjackie na KWSPZ to studia zawodowe, które dały mi gruntowną podstawę do wykonywania zawodu kosmetologa. Nie stanowią jednak bezpośredniego przygotowania do pracy naukowej, która cechuje się odkrywaniem już istniejących dowodów naukowych lub przeprowadzaniem badań dowodzących skuteczności terapii kosmetologicznych. Studia licencjackie na KWSPZ pomogły mi usystematyzować wiedzę z zakresu kosmetyki i kosmetologii, którą zdobyłam wcześniej w Policealnym Studium Kosmetycznym. Przygotowały mnie także do podjęcia studiów magisterskich z kosmetologii. Wiedza, którą zdobyłam na wszystkich szczeblach edukacji uświadomiła mi potrzebę korzystania z wiarygodnych źródeł przedstawiających dowody skuteczności zabiegów kosmetologicznych na podstawie badań naukowych, jak również ograniczania wiedzy opartej na „agresywnym marketingu” firm. Podczas wielu analiz naukowych odkryłam, że wiele zaleceń producentów nie znajduje odzwierciedlenia w efektywności zabiegów. Warto więc zwrócić uwagę na to aby nauka kosmetologii w Polsce szła tropem rzetelnej, a nie marketingowej wiedzy.

Dodatkowo w przebiegu mojej pracy miałam zaszczyt pełnić obowiązki dyrektora w jednym z krakowskich studium kosmetycznych, jak również jestem egzaminatorem OKE. Funkcje te pozwoliły mi na bliższe zapoznanie się z systemem nauczania kosmetyki i kosmetologii w Polsce, dały możliwość dostrzeżenia mocnych i słabych stron. Sytuacja taka skłoniła mnie do stworzenia idealnego systemu nauczania kosmetologów zarówno na szczeblu studiów licencjackich jak i magisterskich. System ten umożliwi także bardziej dociekliwym kosmetologom poszerzanie swoich umiejętności, kompetencji jak również uprawnień do wykonywania szerszego wachlarzu usług. Program ten jest w fazie rozwojowej, ale mam nadzieję, że niedługo ujrzy światło dzienne.

BK: Jakie perspektywy pracy poza dydaktyką daje praca naukowa w dziedzinie kosmetologii?

KK: Praca naukowa umożliwiła mi krytyczne podejście do wielu zabiegów kosmetycznych przez co z większą rzetelnością mogę polecać bądź odradzać niektóre formy terapii w mojej codziennej pracy kosmetologa. Dała mi też ogromny warsztat systematycznego przeglądania badań, które z pewnością zaowocują publikacjami w recenzowanych czasopismach lub podręcznikami do nauki zawodu kosmetologa. Ponadto prowadząc analizy składu kosmetyków do codziennej pielęgnacji wyłaniam takie, które są bezpieczne w przypadku cery wrażliwej oraz takie, które mogą być stosowane przez alergików. Wbrew pozorom jest to dość ważny problem, a jak do tej pory traktowany „po macoszemu”.

 

ANNA PURTAK

Anna Purtak i jej Centrum Kosmetologii i Promocji Zdrowia „Vision of You”

Nasza absolwentka jest obecnie właścicielką Centrum Kosmetologii i Promocji Zdrowia „Vision of You”. Po zakończeniu studiów w Krakowskiej Wyższej Szkoły Promocji Zdrowia kontynuowała naukę na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Od ponad 10 lat związana z branżą kosmetyczną. Swoją wiedzę i umiejętności zawdzięcza wielu polskim i światowym sławom w dziedzinie kosmetologii i medycyny. Miała zaszczyt być uczennicą znanej i szanowanej krakowskiej charakteryzatorki Ludmiły Pileckiej oraz stylistki i wizażystki Joanny Monasterskiej, którym zawdzięcza umiejętność eksponowania piękna kryjącego się w ludzkiej twarzy. Pracowała także z Gilem Amsallemem – instruktorem paryskiej Akademii Masażu. Anna Purtak od siedmiu lat swoją wiedzę i umiejętności przekazuje słuchaczkom policealnej szkoły kosmetycznej, gdzie pełni funkcję wykładowcy i instruktora. Obecnie udziela porad profesjonalistom z branży kosmetologicznej jako redaktor Internetowego Magazynu
Profesjonalistów Branży Kosmetycznej i SPA.

Biuro Karier: Dlaczego wybrała Pani studia na KWSPZ i jak ten wybór procentował w Pani karierze zawodowej?

Anna Purtak: Krakowską Wyższą Szkołę Promocji Zdrowia wybrałam z dwóch powodów. Po pierwsze ukończyłam Policealne Międzynarodowe Studium Kosmetyczne „Dalkrak” ściśle powiązane z Państwa uczelnią. Oferowało ono i pewnie nadal zapewnia bardzo wysoki poziom kształcenia, o czym świadczy doskonała kadra wykładowców i instruktorów, dobrze przygotowane pracownie dydaktyczne oraz szereg szkoleń organizowanych dla słuchaczy. Drugim czynnikiem, który zadecydował o wyborze KWSPZ była współpraca uczelni z Uniwersytetem Jagiellońskim oraz wykładowcy, znani w całej Polsce ze swoich dokonań.

BK: Miała Pani szczęście na swojej drodze zawodowej spotkać wielu wspaniałych mistrzów. Na ile takie osobowości są ważne w rozwoju zawodowym?

AP: Myślę, że to, jakie osobowości pomagają zdobywać wiedzę i doskonalić umiejętności, odgrywa ogromną rolę w karierze zawodowej każdego człowieka. Osoby te wskazują drogę, którą należy podążać, aby odnieść sukces oraz stanowią źródło inspiracji. Potrafią zaszczepić w człowieku pragnienie ich naśladowania i zarażają pasją.

BK: Obecnie jest Pani zarówno wykładowcą jak i pracodawcą. Jakich pracowników – o jakich cechach – potrzebuje rynek pracy w branży kosmetycznej?

AP: Przede wszystkim na rynku pracy potrzebne są osoby gruntownie wykształcone, w pełni kompetentne do wykonywania powierzonych im zadań. Pożądanymi cechami są ambicja, pracowitość oraz chęć rozwoju. Rynek, zwłaszcza kosmetyczny, bardzo szybko się zmienia, nieustannie ewoluuje i zaistnieć na nim jest w stanie tylko osoba, która nieustannie się rozwija i podnosi swoje kwalifikacje.

 

LIDIA KUREK

Lidia Kurek i jej Salon Kosmetyki Estetycznej Relaks w Końskich

Nasza absolwentka jest współwłaścicielką firmy Pryzmat Technologia Dla Piękna. Nawiązała współpracę z czołowymi włoskimi firmami, producentami urządzeń dla kosmetyczek, kosmetologów i lekarzy. Prowadzi także własny Salon Kosmetyki Estetycznej Relaks w Końskich, w którym można się nie tylko zrelaksować, pielęgnować twarz i ciało, ale też poddać specjalistycznym zabiegom medycyny estetycznej i laseroterapii. Salon zdobył Brązowy Laur Piękna 2011 zajmując trzecie miejsce w województwie świętokrzyskim.

Biuro Karier: Ogromnie cieszymy się z sukcesów jakie odnoszą nasi absolwenci. Proszę nam powiedzieć, jakie korzyści wyniosła Pani ze studiów w Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia?

Lidia Kurek: Pewność siebie i rzetelną wiedzę. KWSPZ wybrałam ze względu na prestiż uczelni, która w swojej branży jest na szczycie rankingów. Otrzymałam wiedzę, która stała się doskonałą podstawą do działalności zawodowej oraz mnóstwo cennych kontaktów, które do dziś utrzymuję – nie tylko towarzysko, ale także zawodowo. Poza tym był to czas studiowania, który bardzo miło wspominam.

BK: Jakie cechy pomogły Pani w odniesieniu sukcesu w branży?

LK: Na sukces składa się wiele czynników. Bardzo ważna jest kreatywność i pasja do tego, co się robi. Nie mniej ważna jest wiedza – nie tylko techniczna (czyli jak wykonywać zabiegi), ale także medyczna.

BK: Jedna z Pani firm zaopatruje salony kosmetyczne w najnowocześniejszy sprzęt. Jakie cele stawia sobie Pani w tej działalności?

LK: Dla mnie, dobrze wyposażone salony kosmetyczne i poprawnie wyszkoleni ich właściciele, to przyszłość polskiego rynku kosmetycznego. Ale moją misją jest także  podtrzymywanie tradycji firmy rodzinnej, która jest niezwykle ceniona w biznesie.